FLASH SALEFLASH SALE
-20%
1 yıllık KAYIT ve YENİLEME için
promosyonlar birleştirilemez
9 Kalan indirim sayısı

150 ülkeden en iyi hisse senedi fiyatları

100 000 üzerinde memnun kullanıcı

Başlangıç fiyatının% 90'ına kadar daha ucuz teklifler

Bayiler ve toptancılar ile doğrudan iletişim

Uluslararası ticarette nasıl şikayette bulunulur?

Uluslararası ticarette nasıl şikayette bulunulur?

Kendi işinizi yürütmek, iş dış ticarete dayanıyorsa ve hukuk bilgimiz yetersizse, genellikle çok daha zor olan karmaşıklıklar gerektirir. Uluslararası ticaret kapsamında teslim edilen malların kalitesiyle ilgili şikayette bulunmak sık yapılan işlemlerden biridir; şikayetin var olması için atılması gereken bazı önemli adımları içerir.

Birleşmiş Milletler Sözleşmesi

Şikayetlerin en önemli ve temel kaynağı, 11 Nisan 1980 tarihli Viyana'dan Uluslararası Mal Satışı Sözleşmelerine İlişkin Birleşmiş Milletler Konvansiyonu olan uluslararası bir satış sözleşmesinde tarafların ilişkilerini düzenleyen haklardır. Yukarıda anılan Sözleşmeye göre, anlaşmayı imzalayan tarafların Sözleşmeyi kabul eden ülkelerde yerleşik olduğundan emin olmalıyız. Tüketici hukukunda olduğu gibi, malların sözleşmeye uymaması durumunda alıcı şikayette bulunma hakkına sahiptir. Bu düzenlemeler, hem satıcının malları reklamı yapılan alıcıya kalite ve miktar olarak teslim etmediği durumları hem de malların yetersiz korunma veya sözleşmede belirtilenler dışında ambalaj içinde teslim edildiği durumları kapsar. 

Malların yapılan sözleşmeye uymaması

Malların taraflarca imzalanan sözleşmeye uygun olmaması durumunda, alıcı derhal satıcıya bildirmekle yükümlüdür ve hakkı olan yasal çar (lar) konusunda seçim yapmalıdır (hükümler Yukarıda belirtilen Sözleşmenin 46-52.

İkame malların sağlanması - Alıcının haklarından biri de ikame malların teslimini talep etme imkanıdır. Bu işlem ancak malların sözleşmeye uymamasının ihlalini etkilemesi durumunda gerçekleştirilebilir.

Miktarı düşürmek - Diğer bir hak ise, sözleşmeye uygun olmayan satın alınan ürünler için, teslim edilen malların değeri ile orantılı olarak indirim talep etme imkanıdır.

Onarım talebi - Ayrıca, alıcının hakkının da bir onarım talebi, yani satın alınan mallardaki kalite kusurlarının giderilmesi olduğunu belirtmekte fayda var.

Sözleşmeden çekilme - Açık ve en iyi bilinen yasa, malların kalitesinin taraflar arasında yapılan sözleşmeye uymaması durumunda sözleşmeden çekilme olasılığıdır. Geri çekilmenin, sözleşmenin uyumsuz kısmını ifade ettiğini vurgulamak önemlidir; Sözleşmeden tamamen çekilme, uygunsuzluğun sözleşmenin ciddi bir ihlalini oluşturması durumunda var olma hakkına sahiptir.

Yazıcı:
Merkandi - Toptancılık Platformu

Merkandi - Toptancılık Platformu

Merkandi, icra ihaleleri, üretim ve stok fazlası, firmaların tasfiyesi ve iadelerden gelen ürünleri sunan uluslararası ticaret platformudur.

Önceki giriş Sonraki giriş
Ücretsiz E-BÜLTEN

Merkandi servisinde yeni ürünler hakkında her gün bilgi al.