FLASH SALEFLASH SALE
-20%
1 yıllık KAYIT ve YENİLEME için
promosyonlar birleştirilemez
11 Kalan indirim sayısı

150 ülkeden en iyi hisse senedi fiyatları

100 000 üzerinde memnun kullanıcı

Başlangıç fiyatının% 90'ına kadar daha ucuz teklifler

Bayiler ve toptancılar ile doğrudan iletişim

Merkandi üzerine yorum sistemi

Platformdaki yorumlar alıcılar tarafından satıcılara bildirilir. Türlerine ve numaralarına bağlı olarak, şirketinize güven oluşturabilir ve satışları artırabilir veya potansiyel müşterilerinizi caydırabilir. Merkandi'nin yorum sistemi nasıl çalışıyor? Aşağıda pratik ipuçlarını bulacaksınız.

Merkandi'nin yorumları nasıl çalışıyor?
Her alıcı, satıcının fatura tarihinden itibaren 2 aydan fazla bir süre geçmemişse, işlem başına bir yorum yapma hakkına sahiptir. Yorum, üç türden biri olabilir - olumlu, tarafsız veya olumsuz. İlk iki durumda, yayın anında gerçekleşir ve toptancı, profiline eklenen yeni bir yorumun bildirimini alır. Negatif bir durumda - ekibimize gider. Doğru şekilde formüle edilmişse, bekleyen yayınlar sırasına taşınır ve satıcıya bir sistem bildirimi gönderilir. O andan itibaren, her toptancının, alıcıyla konuyu netleştirmek veya işlemin gerçekleşmediğini bize bildirmek için 7 günü vardır. Bu süre zarfında alıcı onu kaldırmak isterse veya toptancı tarafından olmadığını bildirdikten sonra işlemin kanıtını elde edemezsek, bunu kaldırır ve her iki tarafı da bilgilendiririz. Aksi takdirde 7 gün sonra yayınlanır ve toptancıya bildirim gönderilir.
Yorum sisteminin ikinci unsuru, satıcının 4 kategoride değerlendirilmesidir:
- Maddenin açıklamasına uygunluğu
- satıcıyla iletişim
- sözleşmenin teslim süresi
- nakliye maliyeti
Bu kategorilerin her biri 1 ile 5 yıldız arasında derecelendirilebilir. Tüm yorumcuların ortalama puanları ortalaması alınarak satıcının profilinde gösterilir.

Olumsuz bir yorumu profilimden kaldırabilir miyim?
Alıcı bize anlaşmazlığın çözüldüğünü bildirir ve toptancı ile bir çözüm bulmuşsa, herhangi bir yorum kaldırılabilir. Gerekçeli durumlarda, bir işlem olmadığında yorumları kaldırırız. Diğer durumlarda, yorumlarla ilgili anlaşmazlıklarda arabuluculuk yapmayız. Her alıcı olumsuz yorumda bulunma olanağına sahiptir ve toptancı, belirtilen istisnalar dışında, kaldırılmasını talep etme hakkına sahip değildir.

 

İtibar ile ilgilenmek ve olumsuz yorumlardan kaçınmak
Olumsuz yorumlar hiç şüphesiz satış ve müşteri güvenini olumsuz yönde etkiler. Bu nedenle, her toptancıya ilk günden itibaren olumlu yorumlar almalarını öneriyoruz. Böyle bir tavsiyenin birkaç nedeni vardır:
- olumlu yorumlar satıcının güvenilirliğini arttırır
- Olumsuz bir yorum alınırsa, olumlu yorumlar gücünü azaltır ve itibarını yüksek seviyede tutmaya yardımcı olur
- çok sayıda olumlu yorum daha yüksek satışlar sağlar.

Alıcıları yorum yapmaya nasıl teşvik edebilirim?
Hiç kimsenin olumsuz yorumlar yayınlamaya teşvik edilmesine gerek yoktur, ancak olumlu deneyimler söz konusu olduğunda alıcılar fikirlerini paylaşmaya istekli değildir. Bu nedenle, toptancılarımız tarafından bilinen ve test edilen olumlu görüşler elde etmek için birkaç yöntem tavsiye ediyoruz:
- bir siparişte veya başka bir siparişte indirim
- yorumların yayınlanmasının bir parçası olarak sözleşmeye eklenen ücretsiz
- görüş için tazminat olarak daha kaliteli ürünler sunmak

Bir alıcı dürüst olmayan bir yorum yayınlarsa ne yapmalıyım?
Bazı nedenlerden dolayı bir yorum haksız ve doğru değilse, her satıcı buna cevap verme şansına sahiptir. Bu durumda, yorumu ayrıca potansiyel alıcıların her iki tarafın da işlem hakkındaki görüşlerini bilmelerini ve sahtekar alıcılara karşı kendilerini savunmalarına fırsat tanımalarını sağlayacak bir cevap izleyecektir.

Bahsetmeye değer bir şey daha var. Merkandi, birçok farklı ülkede ve dilde faaliyet gösteren bir platformdur. Yayın diline bakılmaksızın bir yorum alırsanız, uzmanlarımız bunu diğer tüm dillere çevirecektir. Bu şekilde, bir versiyonda olumlu bir görüş elde eden toptancı, mevcut her versiyonda olumlu yorumlar alır. Tabii ki, aynı olumsuz ve tarafsız yorumlar için de geçerlidir.

Toptancıları profesyonel işlemleriyle ödüllendirmek ve başkalarını sahtekâr yükleniciler hakkında uyarmak için yorum sistemini kullanmalarını herkese tavsiye ederiz. Müşteri hizmetleri durumunda hem yorumlar hem de satış değerlendirmesinde her iki taraf için işleme her zaman olumlu etkiler getirildi.

Aldatıldım, olumsuz yorumlardan başka bir şey yapabilir miyim?
Satıcılarımızı doğruladığımız, ürünlerin orijinalliğini kontrol ettiğimiz ve kullanıcıların yorumları yayınlayabildiği için, platformumuzdaki işlemlerin güvenliğini önemli ölçüde artırıyoruz. Yine de, çeşitli nedenlerden dolayı satıcıların sözleşme şartlarına uymadığı durumlar vardır. Bu durumda, alıcının atması gereken ilk adım, toptancı profilindeki olumsuz yorumların yayınlanmasıdır. Bu genellikle işlemin başarıyla tamamlanması için yeterlidir.

Yorum beklenen sonucu getirmediyse, alıcı konuyu yerel polise bildirmelidir. İşlemin tüm aşamalarını onaylayan bir dizi belgeye sahip olmak önemlidir. Bu konuda daha fazla bilgiyi işlem yapma konusundaki iyi uygulamalar hakkındaki rehberimizde bulabilirsiniz.

Kullanıcılar arasındaki işlemlerde arabuluculuk yapmamamız nedeniyle, anlaşmazlığın çözülmesine yardım etmek için tarafımızdaki tüm eylemler, sadece davayı delil verirken talep edilmesi gereken Polise bildirdiğinin onaylanmasından sonra yapılabilir.

Yardıma ihtiyacın var?

Ücretsiz E-BÜLTEN

Merkandi servisinde yeni ürünler hakkında her gün bilgi al.