Mallarını satabilmek için yeni piyasa arayan toptancı ve tedarikçiler Merkandi platformunda PREMİUM hesabı oluşturduktan sonra firmaları tarafımızdan doğrulandıktan sonra stok ve üretim fazlası, seri sonu, iade edilmiş, tasfiyelik, icra malları ve diğer ürünler için teklif ekleyebilirler.
Kullanıcılarımızın güvenliliğine büyük önem verdiğimiz için her toptancı, satıcı veritabanımıza eklenmeden önce doğrulanır. Doğrulama sırasında belirli bir firmanın güvenilirliği uzmanlarımız tarafından kontrol edilir. Bunun sayesinde Merkandi platformunun tüm kullancıları gerçekten stok, outlet veya üretim fazlası satışını yapan gerçek firmalarla çalıştığından emin olabilirler. Merkandi'de teklifini sunmak isteyen her şirket doğrulanır.
Doğrulama işlemi için Türkiye'de kayıtlı firmalardan vergi levhası ve ticaret sicil kaydı talep edilir. Premium hesabınızı oluşturduktan sonra söz konusu belgeleri info@merkandi.com.tr adresimize gönderiniz. Firmanızın kaydını kontrol ettikten sonra size ilan ekleme imkanı sağlamaktayız.
Merkandi'de sadece firmalar satış yapabilirler. Özel kişiler mal satamaz.
Ürünlerin satış hızına büyük etkisi olan önemli bir husus Merkandi platformunda firma ve mallarınızın gösterilmesidir. Aşağıda daha çok olası alıcıya ulaşıp satışı hızlandırmak için birkaç ipucu veriyoruz:
1. Merkandi platformundaki firmanın profilini dikkatle doldur - Merkandi'de tüm kayıtlı alıcıların görebildiği toptancı profilinin tüm olası veriler ile doldurulmasına önem gösterilmeli. Herşeyden önce her zaman güncel iletişim bilgiler içermeli. Özellikle firma adresi, mümkünse depo adresi, firmanın web sitesinin adresi ve iletişim kurabildiğimiz firma yetkilisinin bilgileri - adı, soyadı, sabit telefon numarası, faks numarası, cep telefon numarası, e-posta adresi, varsa skype hesabı ve iletişim dili belirtmekte fayda var. Ayrıca ödeme ve ürün teslimatı ile ilgili tüm bilgiler önemlidir - Hesabım - Toptancı bilgileri yer iminde firma bilgileri ve iletişim bilgilerinin yanında kabul edilen ödeme yöntemleri ve teslimat yöntemleri belirtebilirsiniz. Ek bilgiler alanında birkaç sözle firmanızı anlatabilirsiniz, firmanızı diğer satıcılardan farklı gösterebilen branş, ürün grupları ve diğer önemli bilgiler yazabilirsiniz.
2. İlanlarını düzenli olarak ekle - Merkandi'de belirttiğiniz bir plana göre düzenli olarak ilan eklemenizi öneriyoruz. Çalıştığımız veya çok yakında çalışacağımız müşterilerin düzenli olarak mallarını yenileyen tedarikçileri tercih ettiklerini unutmayınız. Bu konuda bir sınır yok. Platformda toptancının aktif olması alıcıların ilgisinin kazanılmasına yol açıyor. Birçok alıcı her gün aldıkları e-bülten sayesinde Merkandi'de eklenen ilanlardan haberdar oluyor. Bu şekilde düzenli olarak ilan ekleyerek adınızı alıcılara duyurabilirsiniz. İlan ettiğiniz ürünün türüne bağlı olarak ilanlar çeşitli branşlarda çeşitli ürünler için sunulmalı (elbette branş teklif edilen ürüne göre seçilmeli).
3. İlanda yazarken iyi düşün - "güzel bir ambalajı varsa herşey satılır" kuralının dediği gibi satmak istediğimiz ürün açıklamasına önem göstermeliyiz. Kısa, net, eksiksiz, hatasız, hedefe odaklanmış ve mümkün olduğu kadar tarafsız açıklamalar en çok etkilidir. Eğer satmak istediğimiz ürünün kusurları varsa onlar hakkında bilgi vermekten korkmayalım - ikinci el ürünler, hasarlı ürünler, yenilenmiş ürünler ve karışık/retourware ürünler gruplarından kusurlu mal arayan birçok alıcı da var.
4. Başlık ve ürün açıklaması iyi bir teklifin en önemli parçalarıdır - bu yüzden eksiksiz ve detaylı olmalılar. Başlıkta "Ucuza satarım" veya "Fırsat!" gibi genel cümleler yazmayınız, çünkü o zaman sadece Merkandi'deki arama motoru aracılığıyla sunduğunuz ürünün aynısını veya buna çok benzer bir ürün arayan kullanıcılar teklifinize ulaşırlar. Başlıkta ürün anlatan en önemli anahtar kelimeler bulunmalı - örneğin, marka adı, ürünün menşei (icra malları veya tasfiyelik ürünler, stok veya üretim fazlası ürünler vb.).
Ürün açıklaması alıcıya satmak istediğimiz ürüne ışık tutmalı. İlk olarak teklif ettiğimiz ürün/stok avantajlarını ve teklifinizin özel olmasını (örneğin, daha çok ürün siparişinde ek indirimler veya ücretsiz kargo, numune gönderimi vb.) göstermeliyiz. Daha sonra açıklamada ürünün kusurları varsa (örneğin, orijinal ambalajın bulunmaması, üretim kusurları, kullanım izleri vs.) onları anlatmak gerekir.
Her teklifte ürün resimleri çok önemlidir - platformu ziyaret eden kullanıcıların dikkatini çekmek için ana fotoğraf mümkün olduğu kadar ürünleri cazip göstermeli. Gri bir karton veya boş bir paletin fotoğrafının yerine teklif konusu olan ürün fotoğrafını yüklemek çok daha iyi olur. Örnek fotoğraflardan gerçek ürün fotoğrafları daha etkilidir çünkü ilanın güvenilirliğini arttırıyorlar.
5. İlanını Merkandi'nin birçok dil sürümünde yayınla - Merkandi platformu www.merkandi.com, www.merkandi.de, www.merkandi.fr gibi adreslerde birçok dilde hizmet veriyor. Merkandi'nin kayıtlı kullanıcısı olarak portalımızın tüm dil sürümlerine erişiminiz var. İlanınızı çeşitli dillere çevirerek diğer dil sürümlerine eklemekte büyük bir fayda var. Tüm dil sürümlerinde eklenen ilanlar Google, Yandex, Bing ve Yahoo'da konumlandırılır. Bu sayede ilanınızı daha çok müşteriye ulaştırırsınız. İlan çevirisi için örneğin Google Translate kullanabilirsiniz. Tercüman ekibimiz ilanınızın çevirisini düzeltip yabancı piyasalarda tanıtımını yapacaktır.